FAQ

Vind hier het antwoord op je vraag
  1. Hoe werkt Clubs & Classes?

    Clubs & Classes is hét sportplatform voor werknemers. Als werknemer kun je met Clubs & Classes onbeperkt gebruikmaken van alle bij ons aangesloten sportlocaties in diverse steden (onze Clubs). Dat betekent dus ook dat je iedere dag weer kunt kiezen uit honderden groepslessen en workouts (onze Classes). 

    Als het op sporten aankomt heeft niemand zin in beperkingen! Daarom is bij Clubs & Classes onbeperkt ook écht onbeperkt. Er zijn geen restricties ten aanzien van het aantal bezoeken dat je per maand aan een locatie mag brengen en ook ben je meer dan welkom om in verschillende steden te sporten.

    Niet zomaar iedere sportschool is bij ons aangesloten. Enkel premium sportpartners met een breed palet aan sporten zijn opgenomen in ons aanbod. Van bootcamp tot fitness en van crossfit tot yoga. Én natuurlijk zijn er tal van mogelijkheden voor wellness en ontspanning.

    Veel sportplezier met Clubs & Classes!


  1. Hoe kan ik me aanmelden bij Clubs & Classes?

    Aanmelden bij Clubs & Classes verloopt via 2 stappen: 

    a) vul het aanmeldformulier in op de website en vermeld daarin je zakelijk emailadres. We sturen je vervolgens een email met daarin een linkje naar het registratieformulier.

    b) vul het registratieformulier in. We verifiëren je bankrekeningnummer aan de hand van een €0,01 betaling. Na succesvolle registratie ontvang je een e-mail met een link om je account te activeren. Controleer je spam box indien je geen e-mail hebt ontvangen.

    Is je account geactiveerd? Download dan de Clubs & Classes app in de Google Play store of Apple App store. Je hebt de app nodig om gebruik te kunnen maken van onze sportlocaties.

  2. Waarom heb ik een zakelijk e-mailadres nodig om me aan te melden?

    Clubs & Classes heeft als doelstelling werkend Nederland meer in beweging te krijgen. Aan de hand van je zakelijk e-mailadres verifiëren we dat je werkzaam bent, zodat je het linkje naar het registratieformulier kunt ontvangen. We gebruiken je zakelijke e-mailadres verder niet. 

    Heb je geen zakelijk e-mailadres dan is registreren niet mogelijk.

  3. Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Opzeggen van je abonnement doe je eenvoudig door een e-mail te sturen naar onze klantenservice via info@clubsclasses.nl

    Wil je je abonnement opzeggen dan dien je dit uiterlijk 10 dagen voor het aflopen van je abonnement door te geven. Zonder opzegging wordt je abonnement na het verstrijken van de contractperiode telkens met een periode van 4 weken verlengd.

  4. Waar vind ik de einddatum van mijn abonnement?

    De begin- en einddatum van je abonnement vind je terug in jouw persoonlijke account onder “Membership”

 
  1. Hoe kan ik groepslessen of activiteiten reserveren?
    Bij sommige sportlocaties is het noodzakelijk te reserveren voor een les. Het beleid van een sportlocatie tav reserveringen staat per les vermeld. Deze informatie vind je wanneer je op de info-button drukt van de betreffende les. Indien reserveren verplicht is dan doe je dat eenvoudig vanuit je persoonlijke account in de app of via de website.

 

  1. Hoeveel reserveringen kan ik plaatsen?
    Je kunt maximaal 7 reserveringen tegelijk hebben. Wanneer je het maximum van 7 reserveringen hebt bereikt dan staat dat bij een les aangegeven en zul je zien dat je niet meer voor die les kunt reserveren. Zodra je een gemaakte reservering hebt geannuleerd óf een gereserveerde groepsles hebt gevolgd kun je weer een nieuwe reservering plaatsen.

 

  1. Waar vind ik een overzicht van mijn gemaakte reserveringen?
    Een overzicht van al je reserveringen vind je op de website of in de app in jouw persoonlijke account onder “Reserveringen”.

 

  1. Hoe kan ik een gemaakte reservering annuleren?
    Je annuleert een les eenvoudig vanuit je persoonlijke account onder “Reserveringen”.

 

  1. Tot hoe lang voor aanvang van de les kan ik een reservering annuleren?Wanneer je een reservering hebt gemaakt gaan wij en de sportlocatie ervan uit dat je komt. Mocht je onverhoopt niet meer kunnen, meld je dan tijdig af door je gemaakte reservering te annuleren. Op die manier kan de locatie je plek nog vrijgeven aan iemand anders.

    Annuleringen tot 2 uur voor aanvang van de les vallen onder de noemer tijdig. Begint de les al binnen 2 uur en heb je nog niet geannuleerd? Geef dan alsnog door dat je niet komt door op annuleren te klikken. 

  1. Mag ik in verschillende steden sporten?
    Ja. Clubs & Classes kent ook hierin geen beperkingen. Wanneer je lid bent ben je welkom bij alle aangesloten sportlocaties, ongeacht in welke stad dat is.

 

  1. Hoe vaak mag ik gebruik maken van een sportlocatie?
    Onbeperkt. Clubs & Classes kent geen beperking ten aanzien van het aantal bezoeken aan een locatie. Wanneer jij het ontzettend goed naar je zin hebt op één bepaalde locatie dan vinden we het wel zo prettig als je daar zo vaak kunt sporten of ontspannen als jij graag wilt.

 

  1. Hoe kan ik inchecken bij een sportlocatie?
    Inchecken is altijd verplicht wanneer je gebruik wilt maken van een sportlocatie. Dit doe je eenvoudig met de Clubs & Classes app. Open de QR-scanner in de app (“Check-in”) en scan de QR-code bij de receptie of balie van de sportlocatie. Informeer de aanwezige medewerker aan de receptie zodra je ingecheckt bent. Na bevestiging door de medewerker zal hij/zij zal je toegang verlenen.
  1. Hoe werkt de automatische incasso?
    Het te betalen bedrag wordt om de 4 weken automatisch van je rekening afgeschreven. De eerste betaling vindt dus plaats 28 dagen na registratie.

 

  1. Wat als een betaling niet is gelukt?
    Wanneer een incasso is mislukt ontvang je van ons per e-mail bericht. Wij doen vervolgens een nieuwe poging tot incasso. Indien deze incasso wederom niet lukt ontvang je een email met daarin een betalingsverzoek.

    Je account wordt tijdelijk geblokkeerd indien we de eerstvolgende maandelijkse betaling niet kunnen afschrijven. Dat betekent dat je geen gebruik meer kunt maken van ons aanbod.

    Pas na betaling zal je account weer worden geactiveerd. Iedere betalingsachterstand blijf je vanzelfsprekend altijd verschuldigd.

 

  1. Kom ik in aanmerking voor een sportvergoeding uit brutoloon?
    Wist je dat het heel aantrekkelijk is voor werkgevers om bij te dragen in de kosten van jouw Clubs & Classes abonnement? Weet je baas dat zelf eigenlijk wel?

    Één van de veel voorkomende vergoedingen betreft een vergoeding vanuit het brutoloon. Dit levert netto gemiddeld zo’n 40% besparing op. Effectief betaal je dan geen €59, maar slechts €34,90 voor je Clubs & Classes abonnement! Als je werkgever ook nog een gedeelte bijdraagt wordt het helemaal aantrekkelijk.

    Of je in aanmerking komt voor een fitnessvergoeding uit je brutoloon of een andere regeling hangt af van je werkgever. Wij wijzen je werknemer graag op de fiscale mogelijkheden zodat zowel jij als je werkgever hier maximaal van kan profiteren.

  1. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
    Je gegevens kun je eenvoudig aanpassen via de Clubs & Classes website of app. Dit doe je onder “Accountgegevens”. Zorg dat je na het bewerken je wijzigingen opslaat via de blauwe knop onderin. 
     
  2. Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
    Wanneer je een ander e-mailadres wilt gebruiken voor je Clubs & Classes account dan dien je een e-mail te sturen naar onze klantenservice via info@clubsclasses.nl. Wij zorgen dan dat het aangepast wordt. 
    Ditzelfde geldt voor je bankrekeningnummer. Wil je je bankrekeningnummer aanpassen, stuur een email en wij regelen het voor je
  3. Wie kan mijn profielfoto zien?
    Jouw profielfoto is alleen zichtbaar voor onze sportlocaties. Op deze manier kunnen ze zien wie bij ze is ingecheckt. Zorg dus dat je een duidelijke profielfoto upload (geen avatar of foto met meerdere personen) en doe dit via de (mobiele) website, via de app is dit helaas niet mogelijk. Pas wanneer je een profielfoto hebt geüpload is het mogelijk om in te checken. 

Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden in onze FAQ? Wij helpen je graag via info@clubsclasses.nlOf stuur ons je bericht via social media.